Overgang

Overgang fra Vuggestue og Dagpleje til Lupinvejens Børnehave

Vi har et rigtig godt samarbejde med vores nabo, som er Vuggestuen Labyrinten. Her får vi primært børn fra til vores børnehave.
Hvis du klikke på dette link, kan du læse mere om Vuggestuen Labyrinten.

Vi arbejder tæt sammen med Labyrinten for at skabe en naturlig overgang.

Her har vi fokus på at skabe relationer til både børn og personale, samt understøtte og fastholde de venskaber børnene allerede har hos i Labyrinten. Dette giver genkendelighed og dermed tryghed for børnene, når de starter hos os.

Vi har faste aftaler om Labyrintens besøg i Lupinvejens Børnehave. De kommer en gang om ugen, oftest på legepladsen men også på stuerne, hvor vi har fokus på leg og relationer. Dette skaber tryghed og kendskab til Lupinvejens Børnehave.  Hver anden fredag mødes Labyrintens ældste børn med Lupinvejens børn til fællessang. Vi inviteres til legepladsdag i Labyrinten.

Derudover har vi fælles busture til Naturskolen på Røsnæs.

Da både vi og Labyrinten er medlem af Friluftsrådets projekt "Grønne Spirer", vil vi sammen sætte fokus på natur, science og bæredygtighed.

Fra vores børnehave til skolen
Du kan læse følgende i vores dokumenter:

• Vores samarbejde og årshjul med Rynkevangsskolen
  • Skoleparatheds kompetencer
  • Mål og principper for den gode overgang

Skoleparatheds kompetencer.pdf

Shape Created with Sketch.