Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Pædagogisk profil

Overordnede pædagogiske mål 
Vore primære mål er at skabe et miljø, hvor barnet gennem leg og aktiviteter kan udvikle sig til et glad, fantasifuldt og kreativt menneske med selvtillid og mod på livet. 
Endvidere lægger vi stor vægt på at støtte barnet i dets udvikling af ansvarsbevidsthed og omsorgsfuldhed. 

Vi værdsætter ligeledes en tryg atmosfære i et positivt og åbent samarbejde mellem barn, forældre og personale. 

Pædagogisk værdisæt 

  • Vi vægter, at barnet får alsidige oplevelser både i og uden for børnehaven. 
  • Vi styrker barnets selvværd/selvtillid ved at skabe tryghed og omsorg samt inspirere barnet til at klare nye udfordringer. 
  • Vi bestræber os på i dagligdagen, at der er tid til at fordybe sig. 
  • Den vigtigste regel i børnehaven er at tage hensyn til hinanden.. 
  • Legen er omdrejningspunktet for os i hverdagen, da barnet gennem leg udvikler sig socialt, sprogligt, tanke-, følelses-og motorisk, ligesom fantasien og kreativiteten udvikles. 
  • Nærvær betyder for os bl.a. at lytte til børns ønsker, at finde inspiration ud fra børns tanker og handlinger samt at lege med dem og drage omsorg for dem. 
  • Tillid og ansvar giver vi børnene ved, at de i dagligdagen får mulighed for at være med til at udføre forskellige opgaver -borddækning, rydde op, bage, smøre mad med videre. 

Pædagogisk udgangspunkt
I det daglig arbejder vi på, at barnet bruger sproget både i social kontakt med andre og ved at udtrykke sit behov. Herved oplever barnet at ansvar giver handlemuligheder. 
Vi arbejder efter ”den styrkede lærerplan”. Vi arbejder både på stuen og i aldersopdelte grupper. Mandag og fredag er stuedage, tirsdag, onsdag og torsdag har vi aldersopdelte grupper 

Vores mål er

  • At skabe et stimulerende miljø til børnene. 
  • At tilgodese de forskellige udviklingsniveauer bedst muligt. 
  • At skabe rum til fordybelse. 
  • At se glade harmoniske børn. 

Vi forventer undervejs at kunne se: 

  • At der er overskuelighed i arbejdet. 
  • At der er tid til fordybelse. 
  • Engagerede voksne. 
  • Større rumlighed blandt børn og voksne. 
  • Glade børn, der trives samt tilfredse forældre. 

 

Under menuen Procedure og Politikker kan blandt andet finde: 
- Vores Pædagogiske læreplan
- Evaluering af Pædagogisk læreplan
- Vores Dagtilbudsstrategi 

Pædagoger og børn danser rundt og synger